WELCOME TO BLOG JAM TUHA WV

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 17, 2011

self motivation

ANDA NEGATIF KE?


Cuba check tgok habbit tuan-tuan , dari aspek
1. Percakapan
2. Tindakan
Yang tak bagus. Yg negative mcm ni,…
“ Banyak bercakap mengenai keburukan orang lain, dia biasanya banyak meluahkan ketidakpuasan hatinya. Dia suka menceritakan kegeramannya terhadap sikap orang-orang tertentu, situasi tertentu, benda tertentu. Dia lebih banyak meyalah orang len je, dia ja yang  orait cm beszz..!
Biasanyer,  negative thinker  cepat memandang buruk pada sesuatu yang baru. Pastu, more pada ngelak dari tanggungjawab. Jika diberi tanggungjawab, orang berfikiran negatif biasanya akan buat ala kadar saja.
Dalam bisnes, orang berfikiran negatif berbisnes untuk mencari duit supaya dia cepat kaya.
Yang ni…ok laa, sma..kita usahakan..cm gini ,
Orang berfikiran positif pula berbisnes untuk dia menabur bakti dan membantu orang lain. Untung dan duit menjadi perkara kedua, kepuasan pelanggan lebih utama. Mindset fikiran negatif wujud tanpa Anda sedari.
So, ingat-ingat laa. Kalau ada, sikap-sikap negatif seperti yang diterangkan tadi, ubah cepat sebab sikap itu akan jadi penghalang untuk Anda cemerlang. Orang berfikiran negatif  never akan  cemerlang, bahkan berusaha menghalang anda dari  jadi cemerlang.                                                                  Sekadar memanjangkan ilmu.”

1 comment:

  1. saya baca sebuah buku tulisan Dr.David J. Schwartz bertajuk'the magic of thinking BIG'....
    berfikir positif dan berjiwa besar...
    elok baca buku ini.tambah ilmu bebbb!!!

    ReplyDelete